۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰

وقوع 10 پس لرزه در سراوان/ پس لرزه ها کمتر از حد انتظار است

وقوع 10 پس لرزه در سراوان/ پس لرزه ها کمتر از حد انتظار است

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله تعداد پس لرزه‌های زلزله سراوان را 10 مورد ذکر کرد و گفت: تعداد پس لرزه‌ها کمتر از میزان انتظار است.

دکتر عباسعلی تسنیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره تعداد پس لرزه‌های زلزله سراوان افزود: تعداد پس لرزه‌های زلزله سراوان کمتر از 10مورد بوده است ولی بزرگای این پس لرزه‌ها قابل توجه است.

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله بزرگای این پس لرزه‌ها را با بزرگای 4 تا 5 ذکر کرد و اظهار داشت: در میان پس لرزه‌های امروز پس لرزه‌ای با بزرگای 5.5 ثبت شده است.

وی ادامه داد: مطالعاتی که در حال حاضر در پژوهشگاه زلزله شناسی در دست اجرا است، نشان می‌دهد که پتانسل و انرژی ذخیره‌ای که موجب شکست گسل شده همچنان در حال تخلیه شدن است و زلزله‌هایی که به عنوان پس لرزه از آن یاد می‌شود به طور مرتب در حال اتفاق افتاده است.

تسنیمی به مقاوم نبودن ساختمان‌‌های این منطقه تاکید کرد: باید دامنه احتیاط در منطقه بیشتر شود که ارگان‌های ذیربط تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفته‌اند.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه به طور قاطع نمی‌توان گفت که پس لرزه‌ها تا چه مدت ادامه دارد یادآور شد: سازوکارهای زلزله به هم نزدیک نیستند به گونه‌ای که در زلزله اهر و وزرقان تعداد پس لرزه‌ها تا یک ماه بعد ادامه داشت.

رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله اضافه کرد: علی رغم بزرگی زلزله دیروز سراوان انتظار می‌رفت پس لرزه‌ها بیشتر باشد ولی این پس لرزه‌های کمتر از حد انتظار است.

کد خبر 2034713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha